måndag 24 november 2008

Tjejsnack

Daniel har inte klippt sig. Jag har funderat på varför ingen av killarna passar på att odla skägg. Det skulle ju spara antingen el eller rakblad. Men det var förstås inget nasirlöfte vi gav, bara en månads köpfasta.
Själv hade jag tidigare bestämt mig för att sluta färga håret. För vilken gång i ordningen? Men nu har också mina närmaste anhöriga ratificerat beslutet. Grått är vackert! En färgning kostar knappt en hundring och varar ett par månader. Det är nog mer miljöskälen som väger mot. Av samma skäl blir det inte lika ofta nagellack. Men i går kunde jag inte hålla mig längre. Det är inte snyggt med sprickor och räfflor. Förhoppningsvis sitter det kvar över månadsskiftet, så att jag kan hinna leta upp en miljövänlig remover. Om sådan över huvud taget finns. Det är ju egentligen bara en regel som gäller för make up: syns den, så är den inte miljövänlig.
Mjällschampot tog slut i morse. Tur att det snöar i dag (åtminstone i Hälsingland).
/Erika

1 kommentar:

Anonym sa...

Ang. rakning: Jag är nu inne på min sista hyvel... de brukar dock räcka i 1-2 veckor, så det är ingen panik. Frisyren vill jag gärna göra ngt åt i december.
/Jonas