onsdag 12 november 2008

Och inled mig icke i frestelse...

I helgen är det fotomässa i Älvsjö... eller heter det på Älvsjö?

Jag som fotograf, privat och här på Budbäraren... tänker åka dit! I min mailåda och i fototidning som jag prenumererar på (har inte köpt tidning i kiosk denna månad) har jag fått/sett många "mässerbjudanden!"... och nu skall jag gå där i flera timmar och titta på alla nyheter, känna på kameror och tillbehör utan att kunna köpa det jag "behöver" till rabatterade priser? Ja, och jag tror det är nyttigt för mig... Jag har redan skrivit det tidigare - denna köpfasta drabbar mig värst - kanske är det för min skull som vi har den? Jag behöver nog lära mig att hålla i plånboken mer...

Jag har redan känt att suget efter halstabletter minskat... tidigare gick det åt en påse "fiskarens vän" i veckan!

Är inte mässbesök en konsumtion i sig? Lyckligtvis gör jag det i tjänsten... även om tiden inte är är arbetstid...

Nu skall vi lämna en tidning till tryck. Vi hörs!

Jonas

Inga kommentarer: