söndag 30 november 2008

Nu börjar RIKTIGA fastan!

Första söndagen i Advent. I dag börjar den fasteperiod som pågår fram till jul. Söndag är dock alltid undantagen från fasta. Men vad kan jag avstå ifrån i december, för att komma närmare den Livets Herre vars ankomst jag ber om?
Jag önskar att jag kunde IT-fasta. Såg att Vatikanen uttalat sig om beroendet av modern informationsteknologi som skadligt för själen. Självklart, att allt beroende som leder tankar och fokus bort från Gud är skadligt. Tyvärr måste jag vänta med IT-fasta till dess jag har semester. Och den lär jag inte kunna blogga om!
Kanske ska jag pröva att koffein-fasta. Det blir svår huvudvärk efter några dagar, men den som håller ut till slutet ska belönas.
En utmaning vore faktiskt att kanel- och saffransfasta. Att spara julkryddorna till julen.
I morgon ska jag i alla fall köpa strumpor och mjällschampo. Äntligen.
/Erika

Inga kommentarer: