torsdag 13 november 2008

Gratis nöje

I går kammade jag benan åt vänster, efter fem år åt höger. Ett gratis sätt att förnya sig utan frisörbesök.
Ingen märkte något.
Föll för ett halvt wienerbröd på eftermiddagsfikat i går. Delade med en kurskompis - det blev alltså 4 kr var i stället för 8 kr för mig - och bara hälften så många kalorier.
Vi har alla våra svagheter att kämpa mot.
Däremot har jag flera dagar senaste veckorna dragit på mig strumpor med hål i, i stället för att köpa nya. Lät också bli att köpa present till systerdottern som fyllde fem år. Har frågat hennes mor vad vi kan ge som våra ungar vuxit ur, böcker, leksaker eller något? Sånt som annars går till Second Hand-butiken hemma.
Jag är rätt bra på att ge till Second Hand. Sämre på att köpa där. Annat än fika...
/Erika

Inga kommentarer: