måndag 3 november 2008

Första vardagen som köpfri

Helgen gick helt ok. Enda riktiga klavertrampet var då jag på lördagsmorgonen råkade impulsköpa en borr för att sätta upp en lampa innan jag insåg att almanackan hade blivit november.
Nåja, all vår början bliver svår.
Nu när arbetsveckan kör igång blir det dock allt mer uppenbart att man lever en konsumerande livsstil. Men jag viker inte ner mig. Inget kaffe, ingen macka när pendeln blir försenad och jag får vänta i en halvtimme på perrongen i Upplands Väsby på väg till jobbet. Reklamskyltarna grinar åt mig med sina insmickrande erbjudanden, men jag vänder bort blicken och det känns ganska bra.
Så långt inga större uppoffringar. Men det är klart. Det återstår ju 27 dagar av november. Och jag tänker inte ropa hej ännu.
Daniel

Inga kommentarer: