fredag 7 november 2008

När inte jag går till berget kommer berget till mig...

Jag har inget minne av att jag tidigare i år blivit uppringd av så många telefonförsäljare, under en vecka som denna första köpfaste vecka... Jobbigt! ...och dom ger sig inte. Jag tycker inte att jag behöver motivera mitt nej i telefonen, men det tyckte visst killen som ville jag skulle byta till hans "Sveriges bästa" el bolag. Jag la på luren, när han vägrade avsluta själv.

Det är inte bara så att jag blivit påringd av telefonförsäljare... jag har fått många intressanta mail också, med erbjudanden som jag inte tvekat om en normal månad. Ett bolag erbjuder mig gratis visitkort plus visitkortshållare i metall... Gratis, då är det inget köp tänkte jag, och fyllde snabbt i formuläret på deras nätsajt. När jag kom till sista steget skulle jag välja fraktsätt. Inte vet jag om man kan kalla det gratis om det billigaste sättet för mig att få dem hem var att betala 50 kronor i porto? Jag avbröt min beställning. Sen tittade jag i min maillåda igen och en stor nätbutik, där jag är kund sedan tidigare, erbjöd mig 50 kronors rabatt på CD/DVD-skivor om jag beställde före 30 november... Hade de inte kunnat ge mig tid till 1 december istället?

Nu blir det inga visitkort eller några billiga skivor denna gång... inte heller något nytt elbolag, föräkringsbolag eller barnboksprenumeration...

Jonas

Inga kommentarer: