söndag 9 november 2008

Fredagsmys och lördagsgodis

Helg hemma. Tur att jag lärt familjen bra rutiner, som de minsann inte ändrar för min skull. När jag kom hem i fredags kväll fanns det 2 dl ostbågar kvar (=bottenskyla i påsen), och i går inköptes det ett par hekto blandat smågodis som även jag bjöds på. Mina egna inköpslistor innehåller mer filmjölk och toapapper, om man säger så ...
Helt ofrestad har jag inte varit. Böcker! Jag hade velat beställa en bok av Lennart Möller i fredags. Och så hade jag velat beställa en annan bok i dag. Jag känner mig lite som rökande judar kan göra på sabbaten. De sätter en cig mellan fingrarna och hoppas att någon annan ska tända elden åt dem. Obs! Raljerar INTE, som fd inbiten nikotinist förstår jag precis hur jobbigt det är att inte få, men vilja. JUST så är det, har jag kommit på, med böcker och mig. Nu hoppas jag att de aktuella författarna ska har förstånd att skänka något utan att jag säger nåt, för om jag säger nåt så har jag brutit budet/fastan.
Och det går lika bra att röka/läsa senare, förstås. Men suget, vänner. Suget!
Bokade också en biljett till Uppsala, och hamnar förstås i restaurangvagnen på X2000. Där finns det inte bara gratis te/kaffe för priokortsinnehavare som mig. Där finns också Cashewnötter i halvkilospåse för massor av pengar. Och en liten påse majschips, förstås mycket billigare och lämligare. Man väljer det, och tycker att man sparar pengar. I kväll måste jag ha äpplen eller nåt med mig!
Jag har ingen frukostmat i skafferiet i Uppsalarummet. Så det blir en slät kopp te på jobbet. Bra, sparar jag 30 minuter på i morgon bitti.
/Erika

Inga kommentarer: