onsdag 5 november 2008

Är toalettbesök konsumtion?

Hittills känns det ganska stabilt att inte konsumera.
Hamnade dock i ett moraliskt dilemma på väg hem från jobbet i går. På pendeln in mot Stockholm blev jag plötsligt överjordiskt kissnödig. Jag mindes dock att det fanns en toalett på stationen i Solna dit jag närmade mig. Nästa insikt var att det var en betaltoalett. Ett besök, fem kronor. Detta är väl också en slags konsumtion, eller ..?
Jag vågade inte chansa. Så med en dåres envishet och en självbehärskning av fariseiska mått lyckades jag hålla mig hela vägen hem. Kanske onödigt, men har man sagt att man inte ska konsumera annat än det absolut livsnödvändiga på en månad, så får man helt enkelt knipa igen.
Daniel

1 kommentar:

Anonym sa...

Daniel,
vad hade det kostat att tvätta brallorna om det hänt en olycka? Kanske dyrare än de fem spännen. Men, det är inte för inte som det kallas för "ekonomiblåsa".