onsdag 26 november 2008

Jag längtar till December

Nu var det bra länge sedan jag skrev något här på bloggen. Jag har varit sjuk och borta på kurser och annat... Att vara hemma och vara sjukskriven gör köpfasta enklare - även om jag för att lindra halseontet köpte halstabletter på pressbyrån, det blev dock ingen fototidning eller kvällstidning med dvd.

I övrigt så har jag två gånger fallit ifrån de regler jag satte upp för mig själv... vissa frestelser är för svåra att motstå. LUSSEBULLAR luktar för gott! Jag har tjuvstartat och köpt lussebullar två gånger...

Snövädret de senaste dagarna har gjort att jag har sett andra behov jag har. Nya skor! De skor jag har, öken kängor köpta i Tanzania och ett par mockaskinn skor köpta i Egypten, är inte gjorda för 20 cm snö... De egyptiska skorna är nog varma för vardaglig användning men de ser inte snygga ut när de blir blöta och sulan+halkan gjorde att jag föll på baken i måndags. Jag behöver nya vinterskor! Varför har jag inga vinterskor? Förra året vid den här tiden kom jag hem efter två år i Tanzania, var arbetslös och hade strul med A-kassan, så vi levde tre personer på en lön... vi hade inte råd med nya skor. Då, under tre månader november - januari, hade jag en ofrivillig köpfasta, som den Daniel skrev om kanske drabbar "Vikenborna" i år.

Snart är november slut, jag har ett jobb och lön (fick lön igår), och den 1:a december skall jag köpa vinterskor!

/Jonas

Inga kommentarer: