fredag 28 november 2008

Lömsk vecka

Du kan ju tro att om man är bortrest med "all expenses paid" skulle det inte bli många tillfällen till frestelser. Då det snart är dags att summera månaden kan jag konstatera: tågförseningar lockar mig till tröstköp av frukt, nötter, bubbelvatten. Onödor bara för att få tiden att gå. Även denna vecka.
Har däremot varit ståndaktig på strumpfronten. Fick gå i samma par fyra dagar pga missplanering i packningen. Är det något jag ska springa sta´ och köpa nästa vecka, så är det fler strumpor! Tre par räcker inte långt, särskilt som jag bor på minst två håll och det enda rena paret tvärsäkert är 30 mil bort.
Så mycket annat är jag inte sugen på att köpa just nu. Visst blir det väl en och annan julklapp vad det lider, men det mesta finns ju redan. Om någon nu tror att familjen inte bidrar till att hålla samhällsekonomin igång, kan jag försäkra att jag just betalade räkningar för cirka 20.000 kronor varav drygt 3000 var en del av de snabbväxande barnens vinterbyxor - tre jeans var t ex.
Ett snabbt överslag framför siffrorna på internetbanken visar, att jag sparat åtminstone en tusenlapp på den här köpfastan. Men det går ICKE till uppskjuten konsumtion. Har i stället satt in pengarna till EFS adventsinsamling. Och bokfört det under NÖJES-kontot, eftersom det är roligt att ge :-)
/Erika
PS. Ska kryssa mellan lockelserna på söndag, då det är Skyltsöndag i Edsbyn. Vi brukar då fika på ABF/arbetarkommunen emedan de bjuder gratis, och så känner vi inte så många socialdemokrater och det där är ett bra tillfälle att mingla med dem. ICA-Calle (EFS-medlem) säljer varmkorv för en femma styck. Kanske blir det en korv också. DS.

Inga kommentarer: